Spring break 2017

Så, då var spring break över för detta året oxå... Vi åkte upp på onsdagen och vid 16 hade jag min paid worm up tid, han kändes jätte bra. Red lite volter, förvänd galopp och så stoppade jag så han fick känna på underlaget. Vi har ju bara stoppat en gång sedan summer blast i juli förra året då han fick sin hovböld. Men han stoppade bra ändå. 

torsdagen så hade jag bara en klass, han kändes bra men kickade i ett byte så blev 5 straffpoäng där..
Sedan var jag uppe vid 12 på kvällen och red honom typ 30 min bara för att känna att jag träffade mitten på volterna, långa rundowns och att han inte pushade åt höger vilket han gjorde när jag tävlade. Men då kändes han jätte bra!

Fredag hade jag en klass på Morronen som jag skolade honom i, och på kvälls klassen kom vi delad 3a av 30 med score 69(!!) han kändes sååå bra, det är ju på byterna när han kickar som vi får våra minus men där skötte han ju sig.

lördagen så vann vi youth Ride N Slide level 2 med 69,5!! Där skötte han sig oxå super, kände att jag hade kunnat åka hem efter den klassen hahah. Var så nöjd! 
På kvälls klassen så skolade jag honom då han kickade i ena bytet så scoren var ju körd redan där haha, men annars så kändes han jätte bra!

söndagen så hade jag en klass men han var trött i huvudet och jag var blev ofokuserad redan på framridningen för när jag skulle in så skulle en annan tydligen in före mig och jag har en viss ådning jag gör saker innan jag ska in, tillexempel så travar jag en stund sedan skrittar jag sista minuten och när jag hade gjort de o va påväg in så skrev dom upp en nytt namn så det blev fel redan där för mig. Sedan var det en häst som stod med en knallrött täcke precis bredvid staketet där hästarna inte änns ska stå så han skyggade och jag skrittade ut igen då jag kännde att de är dumt att fortsätt när jag redan var ofokuserad och han trött och gjort sååå bra ifrån sig resten av helgen. 

Men jag är super nöjd! Haft en helt otroligt rolig helg med massa härligt folk! Och är som sagt sååå nöjd med min yankee, han kunde inte skött sig bättre <3
Tack till alla underbara människor som var där, Jocke för all chocning, Marcus och Eddie för att ni iallafall låtsas vara bra hästskötare ^^. Och såklart 
Stort tack till min mamma som kom upp till nästan varje klass och kollade och stöttade för att sedan sätta sig i bilen och åka hem o ta hand om stallet/hästar osv hemma och som alltid annars kör överallt och stöttar mig genom allt<3



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback