Barnmödarkorset/bröllop/hästar

Varit lite dålig uppdatering det sista men tänkte dra alla de senaste dagarna i ett inlägg. 
I fredags tog min sista hela arbetsvecka slut för denna sommaren, är personlig assistent och är vikarie när en annan har semester på sommaren och hoppar in kvällar ibland osv. Så fredag eftermiddag så åkte jag hem till Josefine och kollade film, vi hade egentligen tänkt gå ut men det regnade och var allmänt tråkigt väder så vi var hemma hos henne istället och kollade film. Jag sov över där så på lördag morron hämtade Marcus mig och så åkte jag hem och fixade stallet och skrittade ut yankee en sväng. Sedan var det bara in och på med klänning och lösögonfransar och iväg på bröllop, jag har iallafall lärt mig att sminka mig snabbt när det väl gäller i med att jag alltid blir kvar i stallet längre än vad jag tänkt mig^^ i söndags kom min killkompis hem till mig då vi skrev lite på morgonen och fick för oss att vi ville åka till nått spök hus ish. Marcus red (skrittade och joggade några meter^^B) på diesel medans jag red på molly och efter det så red jag på yankee en stund på banan. Gjorde mest gymnastisk övningar med honom, förvänd galopp osv. På eftermiddagen så brände vi upp till Jönköping då vi fick för oss att gå till barnmödarkorset.
 För er som inte vet vad det är så har jag kopierat en text ifrån spokhus.se

Utanför Ödeshög i Östergötland finns det en plats ute i skogen som kallas barnmördarkorset.  På en upphöjning vid vägens slut finns en gammal husgrund och ett stort träd. Platsens namn skvallrar om att det bär på en makaber historia.

Lokalbefolkningen berättar om att i slutet på 1800-talet stod ett hus på denna plats. Här bodde Anna Stina Samuelsdotter. Det sägs att hon var prostituerad. På 1800-talet ansågs prostitution till och med vara ett medicinskt behov. Friska män bedömdes behöva uppsöka prostituerade för att behålla hälsan. Men Anna blev gravid och barnen hon födde dräpte hon och hängde upp i trädet. Detta sägs ha orsakat trädets alla grenar att växa åt samma håll.

De som besökt platsen säger att de har hört barngråt och sett ljusklot komma uppför ena vägen för att sedan försvinna ut i skogen.

Hur det än är med historierna så utgör det avskilda läget, den övervuxna husgrunden och det märkliga trädet detta till en rätt spöklik plats.

(Detta ligger ute i skogen så det är inget intrång osv att åka dit)

Barnskrik osv hörde vi inte men man fick en väldigt obehaglig och ledsen känsla när man var där. Kan skriva ett eget inlägg om detta ifall ni vill? 

Igår så åkte vi upp till Marcus familjs sommarstuga så där är vi just nu


Gabrielle

Jaaaa, skriv ett inlägg om det!

2017-08-08 / 12:34:09
Elin

Fin blogg!!

2017-08-08 / 13:03:14
URL: http://nouw.com/johnssons

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback