clowner

hallå, vad händer med dessa clowner änns?? de kan ju inte bara vara jag som på riktigt är jätte rädd? hahah. Går seriöst runt och skrämmer upp migsjälv. Jag har gjort samma sak med walking dead. Jag och marcus började kolla på walking dead i våras typ och tyckte den var jätte bra, lite små läskig när saker hoppar fram men absolut inte så läskig men jag har senaste tiden börjat drömma om det och det där emot är sjukt obehgligt! Drömmer lixxom typ hur jag ligger gömd och så går domm sakta förbi och stannar och kollar sig runt precis där jag är, en typisk skräckfilms scen typ lol. Sedan kan jag även skrämma upp migsjälv med att typ börja tänka "tänk om det blir så på riktigt, vad hade man gjort då? vart hade man tagit vägen? vad ska man äta?" osv osv så jag kan skrämma upp migsjälv genom att bara tänka på sånnt tills jag nästan blir gråtfärdig haha, jag är jätte lätt att skrämma upp.
 
Men jag tycker att det är sjukt obehagligt med clownera som tillochmed kommit hit till sverige. Ni som har missat det kan läsa om det lite kort här.
 
Det som under sommaren började i USA har nu spridit sig till bland annat Storbritannien och Australien. Antalet anmälningar om mystiska clowner har i dessa länder ökat lavinartat, och nu har trenden kommit till Sverige. 
Vad clownerna syftar till är oklart. De flesta beskriver aktiviteterna som ett spratt. Någon började klä ut sig och skrämma upp folk. Andra läste om det, och hakade på. Inspirationen kan ha kommit från miniserien och boken "It", Twisty the clown från TV-serien "American horror story", eller filmen ”The Purge”. 

Polisen har i flera länder bett människor att sluta. Bland skojare som busar finns det alltid galningar, och att identifiera dem är svårt. Det är svårt att tänka sig en mer perfekt rörelse för en potentiell våldsverkare att gömma sig i. Att smälta in bland ett gäng clowner är lätt.

I USA, England och Australien har hundratals fall av misshandel, hot och trakasserier anmälts. Både clowner och andra människor har drabbats av våldet.  
 

2016 kan i framtiden komma att bli ihågkommet som året då clownerna gjorde comeback som skräckinjagande monster. 

I delar av världen råder panik och hysteri. Utsmyckade till mystiska clownfigurer, utrustade med hammare, knivar och motorsågar, har människor terroriserat såväl barn som vuxna. Hot, misshandel och trakasserier har anmälts till polisen i flera länder. 

Clownernas smygande i ödsliga skogar, bostadsområden och i köpcentrum har blivit föremål för polisutredningar, spekulationer och gedigen mediebevakning. Nu har clownerna även kommit till Sverige. Men vad är det egentligen som händer? Och finns det någon anledning att vara rädd? 

allt är kopigerat från expressen

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback