horsemanship träning+seanste ridpassen med yankee

Idag samlades vi 12 pers och hade horsemanshipträning, vi gjorde lite övningar en och en och så bytte vi hästar så att alla fick testa på lite olika. Jag hade större delen av tiden batman tills att han fick gå ut i hagen igen, han var färdig mycket tidigare än alla andra i med att han bara är ett år gammal så det blir mycket att ta in pluss att det var massa hästar han inte kännde osv, men super bra träning för honom och han skötte sig så bra!

Några timmar innan vi hade horsemanship träning så red jag yankee på banan, har gjort en övning med koner mycket nu det sista för att verkligen få honom undan för vänster sidan. Tillexempel så spinner han ju jätte bra men om man börjar från stillastående så vill han gärna gå iväg lite mera när man ska starta en höger spin medans han startar jätte bra åt vänster.  Men han har lite svårt åt höger men det börjar släppa mer och mer så det var nog en väldig bra övning att göra med honom. Ska strax gå o lägga mig, i morron så ska jag upp 7 och ta ut hästarna sedan står det halkan på schemat, skoj!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback