sommarlov!

I torsdags så fick jag äntligen sommarlov, helt galet vad tiden går fort, det var ju lixxom julafton förra helgen. Började iallafall lovet på bästa sätt, för på kvällen åkte jag och yankee och tränade för jocke, gick super bra!
vi hade i princip inget att träna på vilket känns jätte bra för på onsdag så åker vi till danmark(!) Yankee har kännts väldigt väldigt bra nu, det som vi behöver träna på det är att just tävla och det kan man ju inte göra hemma såklart. Det som händer på tävling är att jag rider inte som jag gör hemma och då blir han osäker och undrar vad som händer osv, så det är bara att träna på. Tänkte rida honom på banan idag och sedan antagligen rida ut honom på tisdag.Diesel går oxå jätte bra, han har dock haft hotspots på rumpan för ett litet tag sedan så tog det lugnt med honom några dagar så att han inte skulle bli svettig, men dom försvann nästan lika fort som dom kom. hade ett super bra pass på honom i lördags! Han han nog aldrig varit så mjuk i munnen och lyssnat så bra.
 Ska iallafall ut och fixa stallet och försöka hinna rida en häst innan jag ska ge dom lunch.
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback